Thursday, December 2, 2010

Frekuensi.

Warna-warni neon, lampu-lampi jalan, dan kadangkala hon, mahupun sorotan lampu kenderaan berjaya menukar frekuensi pandangan tanpa tumpuan aku. Mataku masih gagah menahan beban gayutan syaitan yang menggila, mungkin kerana di dalam kotak serebrum terlalu kacau dengan kepingan kepingan wajah kau.

lirik lirik lagu sedih, hampa, kecewa yang terkeluar dari kerongkong tanpa henti, seolah-olah sebuah radio usang yang kehilangan frekuensi.

Aku cuba mahu melupakan keperitan. Aku cuba mahu meninggalkan kesedihan. Dan aku cuba untuk tidak memikirkan kesengsaraan.

Telefon poket kemas berada di tapak tangan, dengan nama kau yang sedia untuk dihubungi.

Aku merenung langit, aku memandang bulan, dan mencongak bintang dan setiap kali, wajah kau menyelinap masuk mengganggu. Dan untuk setiap kali itu juga, speedometer kewarasan aku terus saja menjunam laju.

jika kau tahu betapa aku..... , oh, mungkin kau tahu apa yang radio buruk ini cuba sampaikan. Dan kamu, tahu apa yang ingin aku maksudkan.

"you are the sight of the sore eyes"