Tuesday, December 4, 2012

full of shit.

Pada pandangan aku manusia semua adalah hipokrit, pendapat aku-lah, tapi tiada satu orang diatas kulit bumi ini mahu dipanggil hipokrit kerana merasakan panggilan tersebut satu kekejaman atau humilitasi terhadap orang lain.

Don’t you ever think that you are not a hypocrite, Where am I in your imaginary rank and where are you in mine? Are you true to yourself? Or am I true to myself when I am with you.?  Atau semua-nya adalah satu drama pentas bila berhadapan dan berlainan bila membelakang. Sama seperti filem filem lesu arahan anak anak Yusof Haslam.

Jangan jadi seperti orang ramai-ramai yang cepat berasa selesa, cepat menjatuhkan kesimpulan dan hukuman, dan cukup gemar memberi title kepada kawan atas bayangan yang bermain dalam kubikel sempit otak kau.

It has been fucking years aku hidup dengan menjaga hati kawan kawan, it has been more fucking years aku hidup dengan jatuh bangun kawan kawan, it has been fucking years juga aku teraba raba mencari makna dan hala tujuan hidup juga dengan kawan kawan, it has been fucking years aku hidup bergelumang dengan saki daki dosa kawan kawan, it has been fucking years juga aku bergelumang dengan tahi dan najis kawan kawan.

Sebelum kau membuat penghakiman. Aku mahu kau ingat, ingat, untuk membuat keputusan banyak perkara harus difikirkan, tambah lagi jika ia berkait rapat dengan kawan kawan yang berdamping susah atau senang, kalah atau menang, hidup juga mati. Atas sebab apa, aku dilahirkan sebagai kawan yang sangat meng-agungkan friendship, mungkin aku juga sedikit selfless, self-sacrificing, considerate, magnanimous, altruistic, atau full of shit.

arkib -2011-