Wednesday, February 2, 2011

Rimas

6 missed calls,

4 o'clock in the morning, who fuck is calling,  aku merungut, apa gila kau dan aku yang tak mempunyai apa apa hubungan mencari aku waktu waktu begini, aku perlu rehat, aku lesu, penat dan aku perlu hibernate dengan secukupnya. Mungkin ada persoalan lain yang timbul dalam benak fikiran pembaca hantu, pada gadis pujaan yang aku gelar angel, sepuluh kali call sehari pun aku tak kisah, tapi bukan dengan kau.

Sedang aku berkira kira untuk mengarang entri seterusnya, telefon poket bergetar sekali lagi dan kali ini kepala aku mula panas, O gadis andai kau tahu bahawa aku bukanlah jantan jantan sampah yang boleh kau tekan pundak mengikut sesuka hati kau, dan aku bukanlah alat kawalan jauh yang sesuka hati boleh ditekan untuk mengubah channel dan kau hentak hentak bila tidak berfungsi.

Andai kau tahu, aku hanya akan meneruskan hidup dengan meraka yang mampu membina semula harapan aku bila aku memerlukan, someone, can pat my back when life turn to ugly, dan bukan dengan kau yang memaksa aku mengikut semua kehendak liar kau, telunjuk arah kau. Aku hanya seorang jantan yang mahu tiada belenggu yang mengikat nafasku, tanpa ada telunjuk yang menekan pundak perjalanan aku. Seseorang yang mampu merubah keadaan kusut, melerai serabut. Dan ak juga akan melakuan seperti yang dia lakukan, tapi bukan dengan..

Rantai dan bola besi yang menjadi beban langkah- ku.