Thursday, January 27, 2011

Anggap

Aku bimbang, aku bimbang dengan penulisan aku baik di blog, forum, majalah, note dan status mukabuku. Aku hanya ingin berkongsi pendapat aku mengenai semua, permotoran, percintaan, agama dan etc etc. Dalam bab agama aku hanya ingin kongsikan pendapat pandangan satu sisi yang mungkin kurang atau tidak tepat. Kerana agama adalah satu perkara yang sensitif, aku bimbang setiap penulisan atau kata kata yang tersembur keluar menjadi satu point untuk menembak aku kembali, atau disalah tafsir oleh golongan golongan yang membaca tetapi malas berfikir, yang kadang kala membaca hanya untuk mencari ruang ayat yang lemah untuk menjerut penyampaian aku.

Apa apa pun aku mungkin agak beremosi dalam penulisan aku, tetapi itu bukan bermakna aku tidak berlandaskan fakta atau daya fikir aku sendiri. Aku tidak mahu terpengaruh dengan mana mana telunjuk yang mahu aku menerima pendapat mereka secara total. Jujur bukan hanya pada diri atau orang lain tetapi juga pada penulisan.

Jadi
ii'll say whatever fuck i want to say,
i'll write anything i want,
and so are you.