Sunday, January 2, 2011

Singkap.!

Cinta buat manusia gila, cinta buat manusia alpa, cinta juga buat manusia bengap macam kau. Jerit aku pada syaitan dermaga. Melawan hempasan ombak dan kelajuan angin.

Syaitan dermaga dalam konfrontasi dengan kekasih hatinya, tidak ambil peduli dengan kata kata aku. Matanya liar memandang hujung joran yang bergetar dimain ombak.

Nice..

So why you there, tanya dia.

Aku teman kawan aku hantar dia balik, emergency call. Kata aku masih dalam jeritan.

Love is everywhere Love is everywhere, terkeluar bait bait dari kerongkong radio buruk.

Kau drive all the way from KL semata mata nak hantar dia.? Tanya dia dengan riak muka terkejut.

Love is everywhere Love is everywhere, sengaja aku ulang bait bait lagu john denver dalam nada perli. Sinis.

"Heh heh atau kau yang  ter in love with that girl?!" Syaitan dermaga mencelah laju. Kata-kata pedasnya mematikan terus senyum aku.Dan kali ini, dia yang tersenyum lebar.

Dyemm she's my friend fucker. Aku balas, ketawa mengekek.. good joke by the way.

Yeahhh.!  Kawan kau.. bukan buah hati kau, aku dapat rasa.! Syaitan dermaga ketawa besar.

Celake.!

Then wats ur plan dude. Tanya dia.

Last man standing brader..last man standing. Jawab aku.

Damn man. kau nak tunggu dia. for a month.? a year.? Hell no dude.! Jerkah syaitan dermaga.

ya i will.. Prinsip der prinsip, mesti kena arts, jiwa kena tabah, telingan kena kayu, hati mesti batu. Berani buat berani tanggung. Kau mahu hidup dengan perempuan tak tentu arah.? Kau mahu.?
Begitu juga aku, Aku nampak sesuatu pada jiwa dia, different with others. Pernah kau bercakap dengan mak awek awek kau, sampai tidur malam terkenang tagline2 yang mak awek kau cakapkan. Tagline yang menyelit masuk dalam otak kau dan tak mahu keluar. Kau faham apa aku maksudkan.?  Bebel aku.

Kau gila, kau gila sama macam ikan duri dalam laut tu yang tak pernah kenal erti mata kail. Tangkap lepas tangkap lepas tapi still bongok gigit juga mata kail walau disaji dengan umpan yang sama. move on brader. Celah syaitan lagi.

Kau ingat aku jadi gila sebab suka suka. aku bicara pasal masa depan aku, she's my destiny. aku bukan cakap pasal mesin basuh, kereta, kolestrol. Im talking bout destiny. Untuk kau dapatkan sesuatu berharga kau kena korbankan sesuatu,
Tuhankan bantu kalau kita usaha. Aku tazkirah.

Wan, i believe you but  i still wan say this..Fuck you.! Gelak lagi.

Getar2 hujung joran terasa, dengan hati yang amat berat dan hampir berkecai into pieces aku gulung tali walaupun tahu Sang Duri dihujung sana. Cabut mata kail dan campak sang duri dalam gulungan ombak,  go to hell, jerit aku. Dan aku pasti sang duri membalas kata kata aku. See you there.

.........................................

it was a long day..
Aku tak akan salahkan kau perempuan, benar aku akan tak salahkan kau. Kerana dunia ini,  manusia bebas untuk membuat dan mencari pilihan. We have to make our own decision. Hanya masa yang akan menentukan kebenaran pilihan kita.

Setiap bunyian yang kau cuba keluarkan, setiap warna yang kau cuba coretkan,
Setiap bentuk yang kau cuba ukirkan, dan setiap madah yang cuba kau carutkan,

Hakikatnya.
Cuma sebuah nilai yang cuba ditinggikan, nilai yang cuba di wujudkan.
Hanyalah sebuah ruang didalam kubikel kubikel fikiran.
Yang tak pernah wujud.
Yang tak pernah ada.