Sunday, January 2, 2011

takkan dimomok lagi

Seperti menyeret beban yang luahan yang tak mahu luntur, menghadap perceptibility dengan jiwa yang seakan diikat ladung pemberat penafian kebenaran, memikul ketulan ketulan daging yang di belenggu dosa dosa kelmarin dan dengan setiap oksigen yang diuraikan, jantung meretak dengarn rasa rasa pedih anti kehidupan.



Aku memandang ruang ruang putih yang terhampar didepan mata, jari jemari laju mengukir gukir keyboard cuba menyambung huruf huruf yang dapat meng -exist- kan maksud yang tak dapat diluah oleh mulut. Ternyata tiada apa yang dapat ku muntah kan melainkan berterusan dipanah silau.



Setiap kali ada kata yang terluah, setiap kali itu juga timbul penyesalan dan setiap kali ada penyesalan terus hancur sgala yang aku mulakan.

............

Aku kumpul sisa sisa keras hati, aku tahan segala kemelut dalam diri, aku tak mahu menjadi kepingan kepingan protein yang pecah berkecai dimamah maggot. Jika sekiranya Soekarno masih hidup mungkin aku menjadi anak muridnya, bagaiman dia berjaya menimbulkan konfrontasi dan mati dalam ego setinggi gunung.







Fikir..

Selamatkah kita di tangan tukang karut itu

Selamatkah kita di tangan dalang wayang itu

Selamatkah kita di tangan ahli koporat itu

Selamatkah kita di tangan doktor jiwa itu

Selamatkah kita di tangan pakar kitab itu

Selamatkah kita di tangan Tuhan-Tuhan itu





Panggil mereka pulang, ayah nak ajar, tentang kurang ajar

Jadi mereka takkan dimomok lagi



...................................

Itu pun kalau kau faham apa yang aku cuba katakan wahai pembaca pembaca hantu.