Thursday, May 26, 2011

Apostrophe 7

Buat seorang pembaca hantu, 


Apa yang mahu aku katakan, terima kasih atas entri yang kau karang untuk aku. Siap nama penuh lagi. Dan terima kasih juga atas pujian melambung yang kau berikan. " Awak sentiasa ada bila saya sedih. Awak sentiasa sabar dengan kerenah saya. Awak selalu jadi pendengar yang setia."  What I mean here is, you are responsible, positive thinker, and anytime can be a good husband to any girl. Tak payah ambik masa untuk get ready nak berumah tangga macam lelaki lain. Awak selalu ada untuk buat saya ketawa. Awak selalu paksa saya senyum. You taught me the meaning of strong, patience, independent, happiness and love". Hey, adakah itu diri aku yang sebenar.?

Mungkin kau rasakan kau telah mengenali aku seluruhnya. Tapi bagi aku tidak kerana aku acap kali memikirkan apakah yang menyeret jasad, kulit, nyawa yang aku kendong itu adalah aku.? 

Sering kali cuba memahami diri aku serta kehidupan aku dan seringkali memikirkan watak sebenar dan karektor diri aku yang berubah-ubah. Adakah aku adalah diri aku yang sebenar. Menyenangkan hati manusia lain dan mencipta identiti yang terus terusan hipokrit.

Aku juga sering terfikir di kelilingi teman teman sosial itu membentuk aku menjadi sesuatu yang bukan aku.

Kerana apa, dalam jiwa ini bila aku bersama mereka aku terperangkap dalam kekeliruan dan penafian. Hanya mahu menceriakan suasana, memenuhi keinginan, menceriakan perkongsian dan mengembirakan hati mereka. Aku mahu mereka rasa terhibur dan tidak langsung menyisihkan segala rasa kalut dan kesunyian hati mereka.

Tidak selamanya aku mampu seperti itu, aku penat dengan dualiti yang wujud dalam watak karektor aku. Aku kecewa dengan sikap pemaaf dan memendam, aku tewas dengan bersangka baik dengan orang orang yang berlaku buruk terhadap aku.

Dalam kepala aku penuh dengan ilusi ilusi optikal yang tak terhitung.  Buat aku tidak keruan dan cacat. Aku tidak mampu berpura pura optimis. Aku tidak punya kapsul masa untuk mengubah sejarah yang telah didaftar, di kreditkan.

Sampai bila aku perlu terlekat dalam dualiti ini.? Hey siapa sebenarnya aku.?

Apa yang kamu semua mahukan ialah- Teman bila mana waktu pasca susah mahupun masa celaka atau waktu kau rasa gembira, you just need someone to make you feel better. Untuk buat kau semua lupa sementara dengan drama swasta dunia.
.....

Dan untuk kau "angel" biar aku katakan ini, Aku masih berpegang dengan kata kata aku walaupun aku tahu kau tak pernah mahu tahu. Dan akan aku biarkan ia meresap ke dalam hati kau seperti helaian tissue yang menyerap air.