Tuesday, May 10, 2011

Mild

Lepas dari tanggungjawab yang digalas, langkah deras menghala ke kereta buruk, keluar dari hutan batu yang tidak bertimbang rasa kepada setiap nyawa yang menyabung hidup di atas kerak hitam.

Fuck KL.!! Jerit hati-nya.

Tanpa sebarang tidur, sebagai ganti lebih banyak kafeina meresap ke dalam pembuluh  dan ruas ruas badan, dia mahu terus waras. At least, dia tetap bertahan dalam kewarasan walau ada watak yang menjadi bayang, umpama eletron dan nukleus yang mengorbit diri-nya

Dia memecut keluar dari kotak pandarom yang menjemukan. Dia tidak mahu bertembung dengan mata yang di tunggu sepanjang hari. Sudah terlalu banyak pertembung-an mata yang di lalui-nya pada hari itu, setiap kali bertembung setiap kali itu juga hati-nya berdarah dan setiap kali hati-nya berdarah setiap kali itu juga dia speedometer akalnya menjunam laju, setiap kali itu juga dia terjun ke dalam air hijau sebagai iodin untuk merawat, sekurang-kurangnya dia masih mampu tersenyum bila mana berada dalam tangkungan kumbahan.

Di atas lebuhraya, kepanasan siang yang mengigit kulit, dalam kesesakan enjin penderma gas gas monoksida, dia statik memegang pengawal di dalam ruang sempit memecut mengendong beban kosong, larut meneroka moment lepas yang masih bersisa.

Di bahu jalan, ada mesin mesin pemusnah yang di hantar khas dari neraka, memacak tiang tiang tinggi sebagai rusuk untuk membina struktur tinggi mencakar langit, barangkali untuk manusia lebih dekat dengan syurga.

Tiada apa yang mampu menarik minat, tiada obsesi tentang muzik, tiada obsesi tentang seni, tiada obsesi tentang buah dada yang mengiurkan, tiada obsesi tentang gajet canggih, tiada. Tiada obsesi tentang video telanjang tokoh politik, tiada obsesi itu ini dan cetera cetera.

...

Hidup tidaklah sepalat mana, walaupun hidup tidak pernah buat dia rasa sempurna, but at this time, at this moment, dia adalah unsung heroes yang berjaya melongkang-kan segala daki duka durjana jahat dunia yang menjajah hidup-nya.

Come to think in something in life,

The lonelier you become, the older you will grow.

Apa yang dia cuma perlukan, adalah sesuatu yang melengkapi dalam hidup.
................................

Yes, Im an arsehole, why bother then.?