Tuesday, March 29, 2011

Maggi.

Semalam gua pergi satu majlis makan malam paling bosan sepanjang karier gua sebagai seorang student, masa tengah makan gua ada cakap sama satu orang brader " balik kang kite kena singgah pelita, sikat 3 4 pinggan nasi kandar. Makanan yang kita makan skang ni, nak buat taik gigi pun tak boleh.

Brader sebelah gua cakap " Lu gila ka, macam nie punya banyak makanan pun boleh tak kenyang ke.? Apa lu ada bela hantu raya 3 4 ekor ke.? Balas brader tu kasar.


Gua rasa malu terus pandang bawah main gesel kaki dengan kaki meja, jangan tanya soalan gua bagi jawapan, sebab tempat duduk gua diapit lelaki dikiri dan kanan. Apa gila gua nak gesel gesel kaki dengan jantan.


Malam masa gua tengah lepak bilik sambil gesel gesel kaki dengan kaki meja study, brader ni masuk bilik gua, pakai boxer bawak mee maggi. Brader nie tanya " lu ada bekas kosong tak nak buat rendam maggi lah. Gua capai bekas bersisa serunding daging raya tahun lepas bagi kat dia sambil mencarut dalam hati dan ucapan paling jujur terkeluar dari mulut " lu lain kali dengar cakap sikit, lu bukan tak tau gua nie boleh melihat masa depan.

Brader tu keluar dari bilik gua dengan muka semasam oren sunkist sambil renyuk renyuk plastik maggi.

Keh keh keh.!