Wednesday, March 16, 2011

Reflection 5

Kebelakangan ini, ramai yang katakan aku menghilangkan diri. Tak dapat dikesan, mungkin silap perhitungan di situ, aku tidak menghilangkan diri mahupun melarikan diri. Tidak sama sekali. Aku cuma bersendirian seketika, melengkapi semula jigsaw puzzle yang berguguran satu persatu.

Berdasar apa yang telah acapkali aku lalui, aku hidup untuk menghadiah kegembiraan pada manusia lain saat mereka lemas dalam kekosongan. Gelak, ketawa, diteman, dihargai, didahului, diberi-kongsi sedikit rasa-rasa bahagia, atau sekurang-kurangnya tersenyum dalam gelora kehuru-haraan perasaan, but they never knew what dreadful sufferings I had inside my arse. Akhirnya, bila rasa-rasa ingin bersendirian itu menghapus, meresap dan melarut dalam keheningan, atau mulai gagah untuk berdiri kembal.

...

Dia kata everything change,
Dan hati ini menjerit, "Everything's changing. But here, (tangan kanan tekap dada), it has never changed,"


Riddle dari hati sang perempuan, macam 10000 kepingan jigsaw puzzle, dan aku, jantan yang sanggup membida harga yang termahal untuk memiliki jiwa yang melengkapi, daripada terus-terusan bersama dengan jiwa-jiwa yang, heh, pura-pura memahami.