Wednesday, March 2, 2011

Silence

Dia kata, Dear.. Im sorry.
Aku diam, mata aku seperti dipaksa mengadap bilah bilah kipas disiling.

Dear im sooo sorry, sambil matanya mengejar padangan mata dan tapak tangan- ku.
Aku diam dan tak bersuara, Akal fikiran- ku sudah buntu, keliru dan lemah. Baris baris
sandiwara yang selama ini menjadi nadi kewarasan kini menempelak ganas kemampuan dan kebijaksanaan- ku.

I was trying to let silence speak for me.

Speak up, your silence killing me.!

Im okay, dont worry, im okay. Aku berusaha keras untuk melemparkan senyuman yang penuh ke ikhlasan dalam ribut perasaan.

Dia pandang aku, mulut terkunci dan mengangguk cuba mengiyakan apa yang aku cakapkan.

I hate playing this game, antara dengar dan tidak.

Bukan pertama kali perempuan, bukan pertama kali.!
Andai kau tahu, bukan kau yang menjadi pertaruhan hidup aku.

O Perempuan, andai kau tahu, hanya ada satu wajah, yang terus terusan memeluk erat ruang hidup- ku.